Passchema

WOD schema 1

Dagens WOD
Varje dag planeras ett träningspass. Passet beräknas hålla på i 60 minuter och innehåller genomgång, uppvärmning, teknikgenomgång och huvudpass. Fokuset på dagens pass är att öka alla våra fysiska element över tid. Styrka, kondition och teknik. 

Dagens Team-WOD
På onsdagar och lördagar tränar vi i team, oftast om två eller tre/team. Du behöver inte ha en teamie med dig, det fixar vi på plats! Teampassen är ofta ganska utmanande och roliga då man ofta pressar sig mer i ett team än när man tränar själv. De bygger ofta på en stor dos kondition men med delar av de vanliga rörelserna i CrossFit. 

Endurance
Ett pass med fokus på kondition, uthållighet och mjölksyra. Vi använder de mest konditionskrävande rörelserna vi har och ofta med inslag av intervallträning. 

Essentials
Pass där vi jobbar med CrossFittens grunder. Vi fokuserar på max två till tre övningar. Här har vi dragit ner antalet deltagare på passet för att kunna lära ut så mycket som möjligt och för att våra nya medlemmar ska få en så bra start som möjligt hos oss. 

Burner
Specialpass fokuserat på förbränning. Det är här vi förtjänar efterrätten 🙂 Är ni med på burnerpasset så kommer ni att krypa härifrån. Vi här är det inte så mycket teknik utan vi tutar och kör med våra lite enklare men ack så jobbiga rörelser. 

Barnvagnspass
Specialpass i en lugnare miljö där barnen får vara med på träningsytan. Passet är framför allt utformat för dig som behöver bygga upp din styrka och kondition efter en graviditet. Alla är såklart välkomna och passet kan skalas upp om behov för det finns

Roddpass
Intervallträning med roddmaskinen som redskap. Väldigt likt våra endurance-pass i uppbyggnad. Passen är väldigt utmanande för vår kondition. 

Metcon
Korta högintensiva flås-woddar. Passet kan innehålla flera korta woddar. woddarna innehåller ofta hantlar, bollar och kettlbells. 

Mobility
Ett pass som rustar oss för både dagens WOD och livet. Bitvis svettigt och utmanande, vi jobbar med rörlighet, stabilitet och styrka. Alla kan vara med, och behöver det!

Boxning
Ett högintensivt pass där vi mestadels jobbar två och två, slag på mitsar blandas med olika kroppsviktsövningar. 

Fredagsklubben
På fredagskvällen bränner vi av ett skönt pass med fokus att förtjäna helgen.