För er som undrar hur vi planerar våra träningspass så följer här en kort förklaring.

Måndagar och torsdagar

En styrkedel där vi har mycket fokus på teknik i olympiska lyft/styrkelyft

Övningar
Clean&jerk, snatch, back/front/overhead squat, marklyft osv är exempel på olympiska lyft och styrkelyft

Vi avslutar med ett kort och intensivt pass som är direkt kopplat till  styrkedelen vi kört, allt för att arbeta med många reps av övningen för att ni ska bli bekväma i just den övningen.

Tisdagar

Längre pass (20-25 min). Ofta fokus på väldigt basic övningar.

Övningar
Kroppsvikt, kettlebells och medecinbollar använder vi ofta.

Onsdagar och söndagar

Teamwod (oftast 2&2)

Vi mixar ihop 2-3 övningar där en övning ofta kan vara tekniskt krävande och de andra lite enklare.

Fredagar

  • Heroes
  • Ladies
  • Classics

Klassiska CrossFit-pass. Skriv gärna ner era resultat på dessa passen eftersom de ofta är återkommande och det är alltid roligt att se sin utveckling.

Lördagar

15-20 minuters pass

Ofta en mix av skivstång och bodyweight.


När vi programmerar passen så har vi som ambition att ni ska få prova på allt inom CrossFit. Vi vill visa er bredden av övningar och hjälpa er genom dessa övningar.

Har ni frågor och funderingar om upplägget så tveka aldrig på att komma till någon av oss coacher och ställ massa frågor.


Bokning av pass

Den sista tiden har vi överbalastat 19.30-passet några gånger. Vi vill självklart att ni ska träna, men för allas skull, boka in er på passen. För oss är kvaliteten på passen viktig!

  • Kontakta oss

    Gripen CrossFit
    Flygaregatan 1
    212 39 Malmö
    Sweden
    Phone: +46-(0)40-685 30 20
    info@gripencrossfit.com

    Öppettider

    • Måndag 06.00-21.00
    • Tisdag 06.00-21.00
    • Onsdag 06.00-21.00
    • Torsdag 06.00-21.00
    • Fredag 06.00-19.00
    • Lördag 09.00-15.00
    • Söndag 09.00-15.00
  • Hitta hit


    CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource
  • Facebook

  • Instagram