Schema och öppettider

  • Gratis prova på

    Är du intresserad av att testa på CrossFit? Vi erbjuder ett gratis pass för dig som vill testa på CrossFit. Hör av dig till oss via info@gripencrossfit.se så bokar vi in dig på ett träningspass.

    Workout Of the Day (WOD)

    Varje dag planeras ett träningspass som utförs under passet WOD i schemat. Passet beräknas hålla på i 60 minuter och innehåller genomgång, uppvärmning, teknikgenomgång och huvudpass. I mån av tid avslutar vi passet med stretch.

    Team-WOD

    På onsdagar och söndagar kör vi dagens pass två och två. Passet beräknas hålla på i 60 minuter och innehåller genomgång, uppvärmning, teknikgenomgång och huvudpass. I mån av tid avslutar vi passet med stretch.

    Rodd

    Vårt roddpass innehåller roddteknik, förbränning och flås.

    Burner

    Specialpass fokuserat på fettförbrännning.

    Core och rörlighet

    Pass innehållande bålstyrka och stretch.

    Olympiska lyft

    Teknikpass i olympiska lyft.

    Caveman

    Pass med alternativa träningsredskap, såsom slägga, däck, stenar, etc.

    Gripen Kids

    Vi har tre grupper med Kids-träning: små, mellan och stora. Vill ni veta mer om Gripen Kids? Klicka här!

    Teens

    Teens är vår ungdomsgrupp,för mer info kontakta oss via gripenkids@gripencrossfit.se

    Gripen avancerad programmering, GAP

    GAP är ett träningsprogram riktad till dig som vill satsa lite extra. Kanske tävlar aktivt, vill tävla aktivt, eller så håller du ofta till på opengym och tränar utan struktur.

    GAP postas bredvid dagens wod på hemsidan, men utförs på egen hand, så man bör ha väldigt goda kunskaper om alla rörelser inom CrossFit.

    På söndagar kommer vi att köra ett coachat GAP-pass kl 17:45-19:15 med en erfaren coach. Även dessa pass kräver att du har goda kunskaper om alla rörelser inom CrossFit då vi inte kommer att ha någon teknikgenomgång på dessa pass.

    GAP innehåller flera tekniskt svåra rörelser i woddarna jämfört med “dagens wod” där vi oftast endast har en tekniskt svår rörelse.

    Open gym

    Under våra öppettider finns det möjlighet att träna själv på vår open gym-yta. Där finns tillgång till bland annat skivstänger med vikter, kettlebells, hantlar, roddmaskiner och pull-up rigg.

    Massage

    Massage erbjuds av the pop-up studio, tider bokas via https://www.thepopupstudio.se/bokning

  • Öppettider

    Måndag till torsdag: 06- 21

    Fredag: 06-19

    Lördag och söndag: 09-15

    Avvikande öppettider

    Nyårsdagen: stängt

    Trettondagen: 09-15

    Långfredagen: 09-15

    Påskafton: 10-12

    Påskdagen: stängt

    Annandag påsk: 09-15

    1:a maj: 09-15

    Kristi himmelfärds dag: 09-15

    Sveriges nationaldag: 09-15

    Midsommarafton: 10-12

    Midsommardagen: stängt

    Julafton: 10-12

    Juldagen: stängt

    Annadag jul: 09-15

    Nyårsafton: 10-12

  • Dagens WOD

    25/9 2017

    On the minute 5+5+5 min

    Hang power snatch

    • min. 1-5 ; 3 reps
    • min. 6-10: 2 reps
    • min. 11-15: 1 rep

    Med.ball FUN
    5 rundor på tid:

    • 10 wbs
    • 20 m. O.H.Lungees
    • 30 MB twists

    RX: 10/6 TC 10

    Träningsprogrammering

    Kontakta oss

    Gripen CrossFit
    Flygaregatan 1
    212 39 Malmö
    Sweden
    Phone: +46-(0)40-685 30 20
    info@gripencrossfit.com

    Öppettider

    • Måndag 06.00-21.00
    • Tisdag 06.00-21.00
    • Onsdag 06.00-21.00
    • Torsdag 06.00-21.00
    • Fredag 06.00-19.00
    • Lördag 09.00-15.00
    • Söndag 10.00-15.00
  • Hitta hit


    CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource
  • Facebook

  • Instagram