Månadens Grip september 2015

Hennes vänner tjatade och tjatade och till sist gav hon vika. Hon testade ett pass och är nu en av Gripens många 3-årsmedlammar, Paola Whittle, 41 år från Malmö.
– Jag är ju storasyster åt Marco (coach på Gripen) och umgås med familjen Ericsson (coacherna Lorena och Fredrik) och
Marly bl.a så efter x antal fester med burpees och squat insåg jag att jag måste testa för att få tyst på dem. När sedan Mikaela (kids coach) meddelade mig om sommarkoret 2014, så slog jag till. Jag hade inga planer för sommaren och mitt liv var just då ganska tufft så jag ville ge det en chans. Dessutom var det tre månader till min 40-års dag så det var dags med en förändring. Kanske kunde jag hitta kärleken på Gripen?

paola1

Under mitt första pass var det uppvärmning med wallballs och jag trodde på fullaste allvar att jag skulle dö. Paolas bakgrundshistoria av träning innefattar i princip bara Zumba och annan dans. Och där vilar man var kvart för att dricka, skrattar Paola.

– Min stackars kropp trodde det var undergången!

Paolas mamma är en mycket viktig person för att allt detta ska fungera.

– Det är hon som ställer upp och passar mina barn då jag behöver arbeta eller träna.

Paola är inne på sitt andra år som lärare och det har en tendens till att uppsluka mycket tid.

– Träningen är en kanal att får utlopp för tunga dagar som man som lärare kan ha.

När hon inte tränar eller jobbar så umgås Paola med sina två barn. De älskar att se på film och äta popcorn ihop.

– Fika, säger Paola är det bästa som finns. Vill ni fika så ring mig!

Styrka inom CF? Min envishet, jag ger mig aldrig.

Svaghet? Styrkan och lyften. Än så länge…

Paola2

Vad har du för mål i CF? Jag hade att lära mig DU, vilket jag nu kan. Men jag vill ha ett bättre flyt i dem, men det kommer. Jag vill kunna T2B, pullups…. Jag vill ju utvecklas på allt såklart.

Tävla?

– För mig räcker det med att tävla mot mig själv, jag vill inte ha den sortens uppmärksamhet. Att alla tittar på mig! Jag vågar nog inte heller att tävla mot andra för den delen.

 

Paola har även varit med i Gripens Paleogrupp. Hur var det?

Fantastiskt! Jag fick stöttning av Rickard och Alexandra men även av alla de andra som deltog i gruppen. Jag har lärt mig massor om kost och förändrat den. Jag och mina barn äter bra mat idag, inga halvfabrikat utan ren, bra mat.

Paola blev av med en del övervikt och mår idag strålande med sin vikt och sin mathållning.
– Jag kör inte strikt paleo längre, men som sagt, jag äter bra. En annan fördel är att människor i min omgivning märker att jag mår bra, även om jag ibland har svårt att ta till mig allt detta som skett, så är det faktiskt så att jag mår ju väldigt bra. Det är så tydligt när man tränar CF också, ATT man kan.  Jag försöker njuta av varje minut och tar till mig allt positivt som sker.

– Jag älskar Gripen, dess atmosfär, alla coacher och alla underbara medlemmar. Mitt liv är så mycket bättre. Det är som ringar på vatten, allt har blivit bättre.

Beskriv Gripen med tre ord:

Härligt-roligt-jobbigt

Varför sk
ulle du rekommendera vänner att börja träna hos oss?

– Denna träningsform är den bästa, man ser resultat, man känner resultat och man når mål och på Gripen finns många fina människor. När man kliver in i boxen är vi alla nakna, d.v.s. oavsett om du är VD eller lokalvårdare så dör vi alla på burpee för en burpee bryr sig inte vem du är. Den dödar dig! Punkt! Detta skapar gemenskap, säger Paola.

– Vi ser samma saker och upplever samma saker i boxen.

Paola3

Thruster/börpii men bara om det är fem…

Löp/rodd (-Jag rekommenderar er alla att gå på Gripens roddpass)

Sommar/vinter

Träningskläder/jeans

Kalk/ej kalk

Lång/kort wod

Fredagsfys/fredagsmys. Både och.
Lyftarskor/ej lyftaskor

Paola blev månadens Grip med motiveringen:

”En blyg tjej tittade in i boxen, osäker på om CrossFit var något för henne. Idag har hon ett stort självförtroende när hon stegar in i boxen, alltid lika glad och vänlig mot alla hon träffar!”

  • Dagens WOD

    25/9 2017

    On the minute 5+5+5 min

    Hang power snatch

    • min. 1-5 ; 3 reps
    • min. 6-10: 2 reps
    • min. 11-15: 1 rep

    Med.ball FUN
    5 rundor på tid:

    • 10 wbs
    • 20 m. O.H.Lungees
    • 30 MB twists

    RX: 10/6 TC 10

    Träningsprogrammering

    Kontakta oss

    Gripen CrossFit
    Flygaregatan 1
    212 39 Malmö
    Sweden
    Phone: +46-(0)40-685 30 20
    info@gripencrossfit.com

    Öppettider

    • Måndag 06.00-21.00
    • Tisdag 06.00-21.00
    • Onsdag 06.00-21.00
    • Torsdag 06.00-21.00
    • Fredag 06.00-19.00
    • Lördag 09.00-15.00
    • Söndag 10.00-15.00
  • Hitta hit


    CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource
  • Facebook

  • Instagram