Månadens Grip – maj 2013

Det började med att hon var rädd för woddarna. Idag tränar hon 5–6 pass i veckan på Gripen Crossfit.
– Känslan efteråt är allra bäst, säger månadens grip – Bahar Timmerhed, 24.

539bdd0e-bf9a-11e2-ae86-406186e9d552_f

Många känner nog igen sig i Bahars historia. Hon har varit lite av en periodare, som försökt variera sin träning med till exempel spinning, step och dans, men motivationen räckte bara någon månad i taget. Men med CrossFit blev det annorlunda.

– Motivationen är alltid här, även om man är trött och sliten. Det är alltid varierat.

– När jag började här var jag lite rädd för woddarna. Det var mycket nytt och man visste hur jobbigt det var.

Snabbt starkare

Nu har Bahar kört regelbundet 5–6 dagar i veckan sedan jul ungefär.

– Jag har blivit mycket starkare på kort tid, berättar hon.

– Just nu är jag inne i en period där jag ökar vikten i lyft och förbättrat mina pullups. Det är jättekul. Utvecklingen går så snabbt att jag knappt hinner med själv.

Vad är bäst med att träna Crossfit?

– Jag gillar att man inte är en i mängden. Coacherna ser en, säger Bahar.

Hon nämner även gemenskapen som en viktig faktor för träningsdrivet.

– Man pushar varandra, man utmanar sig själv och man ger allt.

Favoriten är olympiska lyft, framförallt clean & jerk. Målet är att så småningom komma upp i Rx-vikterna i woddarna.

– Jag är på väg, och det är mitt mål.

  • Kontakta oss

    Gripen CrossFit
    Bernstorpsvägen 19
    232 91 Arlöv
    Sweden
    Phone: +46-(0)40-685 30 20
    info@gripencrossfit.com

    Öppettider

    • Måndag 05.45-21.00
    • Tisdag 05.45-21.00
    • Onsdag 05.45-21.00
    • Torsdag 05.45-21.00
    • Fredag 05.45-19.15
    • Lördag 08.45-15.00
    • Söndag 08.30-15.00
  • Hitta hit


    CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource
  • Facebook

  • Instagram